نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5297
-
الف
+

«پلیس جوان» چگونه سوپراستار ایران شد؟

«شهاب حسینی» بازیگر موفق ایرانی است که به او لقب «سوپر استار ایران» را داده اند.

«شهاب حسینی» یا «سید شهاب الدین حسینی تنکابنی» بازیگر پر تلاش و موفق ایرانی است که به جرات می توان لقب سوپر استار ایران را به او داد.

به گزارش آی فیلم2، «شهاب حسینی» که این روزها با کرکتر « یونس » در سریال «پلیس جوان» و «علی» در «پس از باران» مهمان خانه بینندگان کانال تلویزیونی آی فیلم 2 شده، ۱۴ دلو ۱۳۵۲ خورشیدی در تهران متولد شده است.

او اولین فرزند خانواده‌اش است و یک برادر و دو خواهر دارد. پدرش معلم و مادرش امدادگر بود. به همین دلیل مجبور به سفر در شهرهای دیگر بودند . شهاب با طی دوران مدرسه در شهر های مختلف، تحصیلات خود را به پایان رساند و برای کانکور آماده شد.

آنقدر به خود اطمینان داشت كه فقط در كانكور سراسری شركت كرد. مطمئن بود كه قبول می‌شود، اما نشد. سال بعد در دانشگاه آزاد جواز ورود به رشته بازیگری را به دست آورد.

اما آن موقع چون این حرفه برایش مطرح نبود، صبر كرد تا نتایج کانکور دولتی هم مشخص شود. با قبولی در رشته روانشناسی به دانشگاه دولتی رفت. دو سال درس خواند و بعد انصراف داد. کاکایش مقیم كانادا بود. قصد داشت هرچه سریع‌تر به او برسد و در كانادا ادامه تحصیل بدهد. همین تصمیم باعث شد تا درس را رها كند. 

برای سفر به کانادا یك سال تلاش كرد. اما وقتی موفق نشد، به وظیفه عسگری رفت، به این امید كه پس از پایان وظیفه راهی خارج شود.

در دوران عسگری عاشق شد . همین موضوع تحمل دوران عسگری را برایش سخت می‌كرد. همسرش «پریچهر» را در دانشگاه دیده بود. یك روز مرخصی گرفت تا دانشگاه برود و دیداری با رفقای دانشجو داشته باشد. که از قضا دختر خانم زیبا، ساده و محجوبی را سرگرم مطالعه كتاب‌هایش دید. هرچه خواست با او ارتباط برقرار كند، به او پیشنهاد آشنایی داد اما همسرش هیچ اعتقادی به اینگونه دوستی ها و آشنایی ها نداشت و گفت: اگر کسی واقعا عاشق است و تمایل قلبی برای رسیدن به دختر مورد علاقه اش را دارد، باید در این راه صادقانه گام بردارد و بنابراین شهاب حسینی موضوع را با خانواده اش در میان گذاشت و در نهایت موفق به ازدواج شد. 

حاصل این ازدواج عاشقانه دو پسر به نام های «محمد امین» و «امیر علی» هستند. پسر اول او محمد امین در سالروز تولد پدرش  یعنی 14دلو در 1382 متولد شد و  امیر علی حسینی در تابستان ۱۳۹۰ به دنیا آمد.

آغاز فعالیت هنری حسینی از تیاتر دانشجویی شروع شد و سپس گویندگی در رادیو را آغاز کرد و پس از آن در برنامه‌ای به نام «اکسیژن« در تلویزیون ظاهر شد. شهاب حسینی در چند برنامه دیگر از جمله «برپا برپا»، «بهرنگ صبح»، و «سایه روشن» به عنوان گرداننده حضور یافت و در سال ۱۳۷۹ با سریال «پس از باران» پا به عرصه بازیگری گذاشت.

پس از حضورش در این سریال راهی باز شد تا در سریال های بعدی اش خوش بدرخشد. وی در سال ۱۳۸۰ در سریال «پلیس جوان» و در سال ۱۳۸۲ در سریال «تب سرد» به ایفای نقش پرداخت. همچنین در سال ۱۳۸۵ در سریال «مدار صفر درجه» در کرکتر حبیب پارسا به ایفای نقش پرداخت که دوره اوج وی در تلویزیون بود.

«مدار صفر درجه» ساخته «حسن فتحی» محصول مشترک کشورهای ایران، هنگری ، فرانسه و لبنان است. حسینی در سال ۱۳۸۸ در نقش عباس بابایی در سریال «شوق پرواز» ظاهر شد و این سریال نیز به موفقیت در نزد مخاطبین دست یافت. شهرزاد در سال ۱۳۹۳ اولین کار او در قالب «دی وی دی» و دومین همکاری او با فتحی است. شهاب حسینی در شهرزاد کرکتر «قباد دیوانسالار» را بازی می‌کند.

حسینی در سال ۱۳۸۰ با بازی در فلم «رخساره» ساخته «امیر قویدل» وارد سینما شد. وی در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ در فلم‌های «واکنش پنجم»، «این زن حرف نمی‌زند»، «زهر عسل» و «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» به کارگردانی «سیروس الوند» ایفای نقش کرد و به عنوان یک بازیگر بیش از پیش مطرح شد و توانست برای بازی در فلم «شمعی در باد» با کرکتر بابک و «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» با کرکتر فؤاد دو سال پیاپی کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فلم فجر شود. 

او سال‌های بعد برای بازی در فلم‌های «بچه‌های ابدی»، «شمعی در باد»، «محیا» و «دل شکسته» در سال ۱۳۸۶ مورد توجه قرار گرفت. حسینی در سال ۱۳۸۶ برای فیلم محیا موفق به کسب لوح افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فلم فجر شد.

سال ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ دو سال درخشان برای وی بود. او در فلم های «دل شکسته»، «درباره الی» ، سوپراستار» ساخته «تهمینه میلانی»، «حوالی اتوبان» و «پرسه در مه» بازی‌های متفاوت و قابل توجهی را به نمایش گذاشت و با کرکتر کوروش زند در فلم «سوپر استار» به اوج محبوبیت و شهرت رسید . حسینی برای این فلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فلم فجر را دریافت کرد و همچنین به خاطر فلم‌های «پرسه در مه» و «درباره الی» برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما شد.

حسینی در سال ۱۳۸۹ بار دیگر با اصغر فرهادی همکاری کرد و در فلم «جدایی نادر از سیمین» به ایفای نقش در کرکتر حجت پرداخت. این فلم برای او اولین دست‌آورد بین‌المللی اش را به ارمغان آورد و توانست خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ میلادی را به همراه دیگر بازیگران مرد این فلم به دست آورد و تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما و لوح افتخار جشنواره فلم فجر را دریافت نمود و بازی او مورد توجه انجمن بین‌المللی سینه فیلی قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه آی سی اس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

شهاب حسینی در نظرسنجی برنامه هفت سال ۱۳۹۲ به عنوان بهترین بازیگر دهه هشتاد ایران انتخاب شد. بازی وی در حوض نقاشی یکی از بازی‌های قابل توجه او محسوب می‌شود و وی به خاطر ایفای نقش در این فلم، جایزه ویژه بهترین بازیگر مرد جشنواره فلم لیسبون را دریافت نمود.

حسینی برای دومین بار کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فلم فجر برای فلم «دوران عاشقی» شد. حسینی در سال ۱۳۹۴ به پروژه «فروشنده» اصغر فرهادی پیوست و کرکتر عماد را بازی کرد. او در سال ۲۰۱۶ میلادی به موفقیت بزرگی دست یافت و توانست با ایفای نقش در این فلم جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره «فلم کن» را به دست آورد. دریافت این جایزه که برای اولین بار در تاریخ بازیگری سینما و هنر ایران اتفاق افتاد با واکنش‌های مثبت ایرانیان روبرو شد.

حسینی در همان سال جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فلم «اکشن ان فلم امریکا» را برای بازی درفلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به دست آورد.

شهاب حسینی در سال ۱۳۹۲ کارگردانی را با فلم «ساکن طبقه وسط»  آغاز و خود در ۳۸ کرکتر متفاوت در این فلم بازی کرد. وی در سال ۱۳۹۴ فلم کوتاه «بیا با من» را به همراه «علیرضا نسایی» و «سینا آذین» کارگردانی نمود. آخرین ساخته او به عنوان کارگردان، فلم «مقیمان ناکجا» است. 

شهاب حسینی علاوه بر بازیگری به همراه چند تن از دوستان و همچنین برادرش «سید مهدی حسینی»، گروه موسیقی «هفت» را تأسیس کردند. تا کنون چهار مجموعه آهنگ از این گروه منتشر شده است که شهاب حسینی در آلبوم اول و دوم به اجرای دکلمه پرداخته و در آلبوم سوم و چهارم خوانندگی کرده است.

ف ا/ ب م

 

نظر شما
ارسال نظر